Sådan skaber du resultater for din krop

Det kræver hårdt arbejde at komme videre med sin krop, og for det meste er det en lang, sej kamp, før man når dertil, hvor man er tilfreds. Sker det, vil det ligeledes kræve en masse energi at holde det hele ved lige. Lyder det anstrengende? Ikke hvis du lærer at elske din træning og de små fremskridt, du gør hver dag.

Det er ikke nødvendigt at bruge en masse negativ energi på at tænke over, hvor hårdt det er at komme afsted til træning, hvor kedeligt det er spise det samme hele tiden, og hvor uretfærdigt det er, at det kræver så meget hårdt arbejde at få en flot krop og et sundt jeg. For hvis du ikke kan fordrage det, så tvinger ingen dig til at fortsætte.

Faktisk ligger nøglen til gode resultater i at elske det, man laver, også imens man laver det. Rigtig mange tager nemlig i fitness, selvom de slet ikke har lyst, og så bliver træningen altså bare knap så sjov. Her får du derfor nogle råd til, hvordan du lærer at sætte pris på din træning og den sunde livsstil.

Tænk på, hvor godt det føles

Når du tager i fitness, bør du virkelig sætte dig i hovedet, hvor fed en følelse det giver, når man er i gang eller lige er blevet færdig. Der er få ting, som kan give samme tilfredsstillelse, som når man lige har overstået en god gang træning, og man virkelig har presset sig selv. Det er den følelse af, at man virkelig har fortjent at stoppe nu, og at man kan være stolt af sig selv.

Det er netop den følelse, du skal huske på, når det hele bliver lidt for surt. Husk på, hvor glad du bliver, når du er i mål, og se, om du kan overføre den følelse til din træning også. Der er nemlig ingen grund til at have et par dårlige timer, før det bliver godt, hvis du kan undgå det.

Hvis du er typen, som virkelig skal ud med nogle aggressioner, når du træner, så prøv at gøre det alene med høj musik i ørene. Det kan være helt befriende at føle total ro omkring sig, fordi man kun skal fokusere på træningen for en stund.

Spis varieret

Hvis du nemt kører død i den sunde kost, så er det vigtigt, at du varierer det. Det behøver ikke blive usundt, fordi du spiser forskellige ting, og faktisk er varieret kost noget af det bedste, du kan gøre for din krop. Er du eksempelvis træt af dine sunde mellemmåltider, og har du derfor tendens til at falde i slikskålen, så lav lidt om på hverdagen, og spis noget andet. Det er vigtigt, at du behandler dig selv godt, så du ikke mister pusten og energien for ofte.

Spring over hvis det er nødvendigt

Selvom du ofte kan gøre noget ved det, så sker det somme tider, at man bare ikke har energien eller lysten. Er det tilfældet, så giv dig selv lov til at slappe af og springe over. Hvis du alligevel er totalt drænet for energi, så får du formentlig ikke nogen god oplevelse alligevel, og så er det bedre at lade kroppen slappe af, så du er klar til i morgen.

Man hører ofte om folk, som tvinger sig selv ned for at træne, men det er kun en god idé, hvis du selv har nogle værktøjer til at hive dig selv op, når du er i gang. Husk altid på, at træning også skal være sjovt.

 

auser

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *